Приветствуем Вас, Прохожий (Guest) | RSS
  • Страница 1 из 1
  • 1
Модератор форума: FairYng, Saltov  
Мини-мод для увеличения предела числа ходов
Денисик Дата: Суббота, 28.11.2020, 21:13 | Сообщение # 1
Группа: Последователь (Disciple)
Сообщений: 3820
Репутация: 688
Статус: Offline
Это маленькое усовершенствование игры для любителей зачистить всю карту, даже если придется раскрошить несколько вражьих столиц вместе со стражами. Если для достижения цели не хватает одной тысячи ходов, чтобы прокачать отряд - пригодится пара файлов, увеличивающих доступный максимум на порядок: с 999 до 9999 ходов.

Мод ставится в папку Disciples 2 Gold\Rise of the Elves с заменой. Всего пара файликов. Рекомендуется сделать бэкап на всякий случай - тестирование глюков не выявило, но мало ли. С другими модами, не трогающими упомянутые файлы, этот по умолчанию совместим.
Автор идеи - мну, реализовал _Nazar, за что ему большое человеческое спасибо.

А скачать эти файлы можно с Яндекс-диска:
https://yadi.sk/d/zdIqjNwCLtFRhA
https://yadi.sk/d/VzOFOUyINXcM5A

"...Эльфы - наикрутейшие нагибаторы всея Невендаара." (с-Inno)
mak Дата: Пятница, 25.12.2020, 23:03 | Сообщение # 2
Группа: Неофит (Neophyte)
Сообщений: 5
Репутация: 19
Статус: Offline
Официальная ссылка на мод и описание его возможностей:
https://github.com/VladimirMakeev/D2ModdingToolset
norvezskayasemga Дата: Суббота, 26.12.2020, 05:43 | Сообщение # 3
Группа: Последователь (Disciple)
Сообщений: 69
Репутация: 46
Статус: Offline
Цитата Денисик ()
реализовал _Nazar


mak, а тебе спасибо, что рядом постоял :D

Свой мод с блэкджеком и шлюхами
Арена с куртизанками и преферансом
_Nazar Дата: Суббота, 26.12.2020, 18:26 | Сообщение # 4
Группа: Последователь (Disciple)
Сообщений: 68
Репутация: 45
Статус: Offline
Ему основное и спасибо то за проделанную работу
bartekorma Дата: Четверг, 31.12.2020, 17:32 | Сообщение # 5
Группа: Неофит (Neophyte)
Сообщений: 2
Репутация: 0
Статус: Offline
Hello!

This is awesome stuff! great job for the project author
I have a question and a few suggestions

Im add new bulding tier 1 and upgrade this bulding tier 2 and tier 3
I added them to Others buldings in dlg file and new entries to Lbuild.dbf , Gbulid.dbf and Gbuildlist.dbf
but i have a problem, when build tier 1 bulding I can't build tier 2.
Game show the massage "different direction of development was chosen"
how fix this problem?

Some suggestions for the author (I hope he read this)
You repair one of the biggest bugs in the game, summoners crash.
- Maybe you could fix problem with Own saga, jumping maps?
- Increase the limit of units on the map?
- Reapir Doppelganger unit?
- Cities on the water tiles?
- unlock the 6th unit slot in the 5 tier city?
- Increase the unit level limit in scene editor from 99 to 999?
- Add new custom attack sources? (e.g Light, Nature Power)

thanks for this project! :)
mak Дата: Четверг, 31.12.2020, 18:50 | Сообщение # 6
Группа: Неофит (Neophyte)
Сообщений: 5
Репутация: 19
Статус: Offline
Цитата bartekorma ()
but i have a problem, when build tier 1 bulding I can't build tier 2.
Game show the massage "different direction of development was chosen"
how fix this problem?

bartekorma, you should take a look how it was implemented in mod by norvezskayasemga or ask him directly.
I made this option primarily for him. New units for hire in Grace.dbf should work out of the box.
Link to the mod page:


- I haven't looked at the saga mechanics yet, hope to get there someday.
- As for units limit and their level limit - I still need better understanding of internal game logic before I can safely remove this restriction.
- Doppelganger fix (copy unit level and stats) and ability to summon 1+ level units is currently in my todo list.
- Cities on water will not spread race terrain across them when captured, but if players want such a feature I can remove placing restriction for them as well. Same for 6th unit slot in tier 5 cities.
- As far as I know, adding a new attack sources will affect the data format of network traffic. I still need to understand battle format and logic better before this feature could be safely implemented.
bartekorma Дата: Пятница, 01.01.2021, 16:42 | Сообщение # 7
Группа: Неофит (Neophyte)
Сообщений: 2
Репутация: 0
Статус: Offline
Yes im download his mod and i saw he add only tier 1 buldings in the other type.
I very want to add cities to water titles, maybe You add this option to discipe.ini?
Cities in water=ON/OFF

I have questions:
-You thought about how to fix the OP spells problem?
-Would You able to add to sceneedit an event depending on the tier city?
- Can it be done for cities to generate income every few days?
for example:
every 5 days
tier 1 - 0 gold
tier 2 - 25 gold
tier 3 - 50 gold
tier 4 - 75 gold
tier 5 - 100 gold

thanks for answer! :D
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск: